פולי קפה - סגולה לבריאות ארוכה

מערכת שורש  ו אב, תשפא  7/15/2021

קפה הוא אחד המשקאות שגם מעבר לתחושה בלשון, אנו יכולים לחוש את השפעתם על הגוף באופן ניכר ומהיר. זוהי ללא ספק תכונה ייחודית, שמגיעה יחד עם עוצמות בריאותיות רבות. מה מיוחד בפולי קפה? ומה הופך אותם לכל כך בריאים?
.......................

פולי קפה - סגולה לבריאות ארוכה

צילום: depositphotos

סגולותיהם של פולי הקפה

1. מקור הקפאין נספג בקלות

באופן ממוצע – 8 פולי קפה מספקים קפאין לכוס קפה אחת. הקפאין הוא ממריץ טבעי שמוצע במשקאות שונים, אך כאשר הקפאין הוא נוזלי הגוף סופג משמעותית פחות ממנו. זאת אומרת שאם תרצו תמריץ זריז ויעיל יותר – תוכלו לאכול פול קפה של ממש וכבר תיווכחו בתוצאות.

הקפאין משפיע על מערכת העצבים שלנו ועל המוח ובכך מגביר עירנות, מצב רוח, זיכרון, אנרגיה וביצועים.

מחקרים מראים כי שתייה שתי כוסות קפה היא מעשה יעיל ממש כמו שנת צהריים, וביכולתה לשפר עירנות בזמן נהיגה. במחקרים אחרים גילו כי שתיית כוס אספרסו אחת מביאה לרוגע, לשיפור מצב הרוח ולחידוד תשומת הלב.

אז איך פועל הקפאין? ע"י עיכוב ההורמון אדנוזין – זה שמביא לתחושת עייפות – הקפאין גורם לגוף להיות אנרגטי ופעיל יותר, הן מבחינת פעילות גופנית והן מבחינת חילוף חומרים. שני אלה יחד מובילים לא פעם לירידה במשקל.

2. מניעת מחלות
מחקר שבוצע בשנת 2011 מעיד כי בין מרכיבי הקפה קיים חומר שבעזרת אינטראקציה עם הקפאין מצליח להפחית ואף למנוע את הסיכוי לחלות באלצהיימר. כמו כן, מחקרים רבים שבוצעו במאה הנוכחית, מוכיחים כי הסיכויים לחלות בסוגי סרטן מסויימים (כמו לדוגמה סרטן הערמונית או הכבד) פוחתים ככל שהאדם מורגל לשתות יותר כוסות קפה במהלך חייו. בעיות נוספות כגון שבץ, הפרעות בקצב הלב, פלורת מערכת העיכול ועוד – נגרמות לא פעם לאנשים שלא צרכו די קפאין, או לא צרכו אותו בדרך הנכונה.

3. קפה קלוי – יעיל יותר?
הקפה הקלוי עשיר בחומרים פעילים, אשר מתגברים בקלייה ולכן פועלים טוב יותר מאשר בפולי קפה שלא עברו קלייה. בנוסף לאחרונה הולכת וגדלה מגמה לפיה הקפה הקלוי הכהה משקם את רמות נוגדי החימצון של ויטמינים בדם וכן של גלוטתיון, באופן יעיל יותר מאשר הקפה הקלוי הבהיר.

בנוסף חשוב לדעת שהקפה מעולה לקיבה! בזכות הכימיקל "אן מתיל פירדיניום" שהוא מפיק, מונע מהקיבה לייצר עודף חומציות, וכך מקל על צרבות ועל אי נעימויות בקיבה.

בכל מקום בו תמצאו פולי קפה למכירה, תוכלו לבדוק את רמת הקלייה, ולפיכך לדעת באיזה תחום יוכלו לסייע לכם!

4. שתיית פולי קפה ירוק – מסייעת למצב הרוח
לקפאין יכולת השפעה חיובית על מצב הרוח של בני האדם ועל הפעילות הקוגניטיבית. ביכולותיו של הקפאין לשפר את זמן התגובה של המוח, לעורר את הגוף, לגרום למרץ ולחשיבה מהירה ואנרגטית. בעזרת פולי קפה ירוקים, יכול המוח לתפקד בצורה יעילה ובריכוז גבוה, וכך באופן טבעי גם מצב הרוח משתפר והמוטיבציה להמשיך בעשייה עולה.

הגעתם עד לפה במאמר? אולי מגיעה לכם איזו כוס קפה.